Noaptea Walpurgiei sau Paşii Comandorului
- Comentarii
- 0
- Trackbacks
- 0
Sâmbătă, 26 Martie 2011, începând cu ora 19:00, Teatrul Naţional Lucian Blaga te invită la spectacolul Noaptea Walpurgiei sau Paşii Comandorului de Venedikt Erofeev.
Scenariul dramatic (după traducerile realizate de Maşa Dinescu şi Letiţia Becherescu) şi regia de Mihai Măniuţiu
Decorurile şi costumele sînt realizate de Doru Păcurar
Asistenţă de regie: Andreea Iacob
Asistenţă de scenografie: Arhidiade Mureşan
Distribuţia: Ionuţ Caras, Cătălin Herlo, Cristian Grosu, Petre Băcioiu, Miron Maxim, Ruslan Bârlea, Silvius Iorga, Cătălin Codreanu, Radu Lărgeanu, Cristian Rigman, Romina Merei, Anca Hanu, Miklós Bács (Teatrul Maghiar de Stat, Cluj), Ramona Dumitrean, Viorica Mischilea, Irina Wintze, Maria Munteanu, Lucia Wanda Toma
Durata spectacolului: 1 h 40 min., regim studio
“[Gurevici] este un autentic personaj tragic, căci este mînat de forţa de nebiruit a Destinului, care, într-un fel sau altul, îi atrage în orbita sa pe toţi cei care intră în vreo relaţie cu el. Forţa de autodistrugere care acţionează în el începe să lucreze ca un mecanism social, torpilînd ordinea existentă a lucrurilor. În afară se revarsă haosul. Haosul primitiv al vechii spaime a omului în faţa vieţii, aflat la baza tragediei antice. În Noaptea Walpurgiilor acestui haos nu-i pot rezista nici îndoielnicele construcţii ideologice, nici tablourile pastorale ale naturii, nici – cu atît mai mult – forţa brutală. Haosul primitiv are drept ecou în personaje sentimentul metafizic, nemotivat al vinei, sentiment pe care îl cunoaşte foarte bine orice băutor. Vina personalităţii se transformă în setea dionisiacă sinucigaşă de contopire a tuturor cu toţi, a pierderii sinelui în corul total al beţivilor. Acesta este “spiritul muzicii” din care se naşte tragedia, un fel de ordine superioară materializată în formele-etalon eterne ale sublimului, care răzbat prin pînza şubredă a cotidianului imediat.” Emil Iordache