Orașul Cluj-Napoca

Gândește!

Implică-te! Cluj în imagini

Scenarii de învățare concepute pentru tablete PC

Data publicării
Categoria

Şcoala specială pentru deficienţi de auz Kozmutza Flora din Cluj-Napoca lansează un proiect inovativ în cadrul căruia se vor crea scenarii de învăţare pentru materii predate în şcolile pentru copii cu deficienţe de auz în care sunt utilizate tablete PC.

Proiectul, în valoare de 40.000 euro, face parte din programul de finanţare ”Lumea prin culoare şi sunet”, iniţiat de Fundaţia Orange România şi beneficiază, de asemenea, de suportul financiar al Fundației Grupului Orange.

Planificat să se desfășoare pe durata unui an, acest proiect are ca scop introducerea folosirii tabletelor PC în predarea materiilor la clasele V-VIII din şcolile speciale pentru deficienţi de auz. Aceasta se va face prin scenarii de învăţare care cuprind fişe de lucru virtuale disponibile pentru materii precum matematică, fizică, chimie, biologie, istorie, geografie, limba şi literatură română, arte. Pe lângă fişele de lucru, scenariile conţin instrucţiuni video în limbaj mimico-gestual şi schiţe de lecţii care îndrumă profesorii în folosirea tabletelor. Proiectul asigură şi 30 de tablete PC Samsung Galaxy Note. D-na. Kiss Csilla, directoarea şcolii, a declarat că atractivitatea tehnologiei moderne creşte motivaţia copiilor pentru a învăţa. Materialele didactice moderne vizuale compensează deficitul de acumulare a informaţiei datorate deficienţei de auz.

„Conținutul digital educativ deschide un nou capitol în procesul de formare a persoanelor cu deficiențe, simplificând semnificativ experiența de învațare. Inițiativa școlii Kozmutza Flora reprezintă un pas înainte pentru facilitarea integrării sociale a copiilor cu deficiență de auz, cu atât mai mult cu cât scenariile de lecții concepute în acest proiect pot fi utilizate de către profesorii din toate școlile speciale din țară.” a spus Amalia Fodor, director executiv al Fundaţiei Orange .

După părerea profesorului Polacsek Tamás, iniţiatorul şi managerul proiectului, „Dacă în societatea de astăzi şi mai ales cea de mâine, în care copiii de azi vor fi adulţi, mijloacele IT patrund cât mai mult in viaţa de zi cu zi, şi şcolile sunt obligate să răspundă la aceste schimbări. Restrângerea utilizării acestor mijloace la ora de informatică nu mai este de ajuns – acestea trebuie să fie folosite în predarea tuturor materiilor.”

Fişele de lucru virtuale vor fi create cu ajutorul unui soft special conceput pentru acest proiect, cu denumirea Drag&Learn realizat de firma IT Evoline din Cluj. Firma şi-a asumat 90% din cheltuielile dezvoltării acestui software, 10% fiind plătit din bugetul proiectului.

Directorul departamentului Research al firmei Evoline, dl. Dr. Barabás László susține că în acest program comun, soluțiile informatice ale firmei Evoline, prin adaptarea lor la nevoile personale ale partenerilor noștri, au dat naștere la aplicația ”Drag & Learn pentru copiii cu deficiențe de auz”, care, totodată, satisface complet cererile și posibilitățile lumii digitalizate. Interacțiunea om – tabletă PC, bazată pe gesturi prin simplitatea utilizării, devine, în procesul de educație, un factor tot mai important și mai ales motivațional, atât pentru elevi și studenți, cât și pentru profesori.

În a doua jumătate a proiectului, beneficiile sale se vor extinde la scară naţională. Astfel, scenariile create vor fi puse la dispoziţia celor 18 şcoli speciale pentru deficienţi de auz din România. Aceste şcoli vor primi o licenţă gratuită a softului Drag&Learn si vor avea posibilitatea de a lua parte la un curs pentru folosirea scenariilor de învăţare. Şcolile interesate vor primi şi tablete PC Samsung Galaxy Note.

Lasă un comentariu

Foloseşte cu încredere: <a href="" title=""></a> <strong></strong> <em></em> <blockquote></blockquote>

Încercăm să avem o politică liberală vizavi de comentarii.
Te rugăm să menții o atmosferă pozitivă și constructivă în mesajele tale sau riști să ai accesul blocat.