GROW, programul de educaţie alternativă premiat la nivel internaţional, lansează ediţia de vară 2012
- Data publicării
- Categoria
- Știri
- Comentarii
- 0
- Trackbacks
- 0
Între 2 Iulie 2012 şi 6 August 2012, elevii claselor a XI-a şi a a XII-a din 15 oraşe au ocazia să participe la un program educaţional inovator, desfăşurat la nivel naţional şi premiat la nivel internaţional. Săptămâna acesta îi este acordat pentru a doua oară prestigiosul premiu pentru tineret Charlemagne la nivelul României, în cadrul Ceremoniei de decernare a premiilor de la Aachen, Germania.
Organizat de AIESEC şi Şcoala de Valori, GROW este singurul program care aduce studenţi internaţionali alături de liceenii din clasa a IX-a până în clasa a XII-a.
Cu o abordare specifică pentru fiecare an de liceu în parte, GROW oferă patru ani de dezvoltare complementară prin educaţie non-formala. Pentru participanţii la ediţia pentru clasele a XI-a si a a XII-a, organizatorii GROW propun câte 10 întâlniri sub forma unor ateliere de lucru interactive începând din 2 iulie până pe 6 august: GROW 1.1-1.2. Acestea sunt susţinute în limba engleză de către traineri internaţionali veniţi din cele 107 ţări în care există organizaţia AIESEC. Toate activităţile GROW se desfăşoară într-un mediu tineresc care promoveaza interculturalitatea, voluntariatul şi diversitatea. Ediţia de vară se desfăşoară în 15 oraşe din România: Arad, Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Consţanta, Craiova, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti, Sibiu, Suceava, Târgu Mureş, Timişoara şi Urziceni.
În cadrul GROW, participanţii îşi vor dezvolta aptitudini utile indiferent de calea aleasă după finalizarea studiilor şi o atitudine care-i va sprijini în atingerea obiectivelor personale şi îşi vor consolida încrederea în sine prin provocări practice. În cadrul sesiunilor GROW 1.1 – 1.2 din 2011, peste 856 de absolvenţi de clasa a XI-a si a XII-a au invăţat să capete încredere în propriul poţential, să-şi contureze valorile personale, să fie conştienţi de provocările sociale şi să cultive spiritul de iniţiativă.
Despre perspectiva pe care GROW o deschide tinerilor, un părinte al unuia dintre participanţi afirma: În paralel cu formarea tinerilor în şcoli, GROW aduce elevilor schimbări esenţiale cu privire la cunoaşterea şi încrederea de sine. Cu siguranţă această experienţă este primul pas pentru ca tinerii noştri să aibă aspiraţii şi viziuni pline de încredere spre un viitor mult mai bun.
Iniţiativa educaţională pilotată în 2010 este o experienţă creată de pasiunea tinerilor şi expertiza specialiştilor în educaţie, cu scopul de a ajuta reprezentanţii unei generaţii să-şi dezvolte abilităţi, atitudini şi cunoştinţe, împreună cu studenţi străini veniţi în România ca voluntari prin intermediul programului de schimb internaţional al organizaţiei AIESEC. Până acum în cadrul GROW au participat peste 3700 de elevi din peste 120 de licee care au fost pregatiţi de 130 studenţi internaţionali.
GROW 1.1 – 1.2 se bucură de sprijinul Ministerului Educaţiei Cercetarii Tineretului şi Sportului, BRD – Groupe Societe Generale, Parlamentul European, Vodafone, Dechatlon, Zentiva, KRUK, HP, Euro APS, White Image, Trilulilu, 9AM, Lume Buna, România Pozitivă şi TPU.
Pentru această ediţie, temele explorate în GROW sunt:
GROW 1.1
- Sesiune introductivă – Participanții îi cunosc pe studenți și țările din care vin și comunică pentru prima dată.
- Proactivitate – Participanţii dezvoltă o atitudine proactivă şi îşi asumă răspunderea pentru rezultatele pe care le au fară a da vina pe mediul extern.
- Abilităţi de relaţionare – Își dau seama de ce este importantă socializarea (într-o lume care se schimbă atât de repede), află ce înseamnă o reţea profesională şi învaţă cum o pot construi.
- Abilităţi de negociere – Participanţii înţeleg importanţa negocierii în viaţa de zi cu zi şi învaţă cum să se pregătească pentru o negociere.
- Managementul echipei – Participanţii învaţă cum să creeze şi să dezvolte o echipă, învaţă cum să coordoneze responsabilităţi şi cum să motiveze şi să încarce de energie membrii echipei.
- Abilităţi de conducere. Cum să îţi atingi potenţialul – Elevii exersează abilităţile de bază ale leadership-ului (au o viziune, transmit viziunea oamenilor din jur, îi ajută pe ceilalti să îşi atingă potenţialul) şi sunt motivaţi să devină lideri în vieţile lor.
- Autocunoaştere. Cine sunt eu? – Participanţii îşi formulează misiunea şi viziunea în viaţă, devin conştienţi de cum să îşi îndeplinească visurile şi înţeleg importanţa valorilor personale în viaţă.
- Orientare timpurie în carieră – Participanţii sunt mai conştienţi de oportunităţile pe care le au şi obţin informaţii suplimentare despre alegerile lor în carieră.
- Planificarea unui proiect. Cum să faci un plan de afacere? – înţelegerea departamentelor principale dintr-o firmă, ce fac ele şi creearea unui plan de business pentru un studiu de caz dat.
- Sesiunea şi ceremonia de închidere – Participanții vor ieși în față pe rând și vor spune ce au învățat din cele 10 sesiuni la care au participat. Astfel, vorbind în fața celorlalți, lucrurile învățate se vor sedimenta și mai bine, iar ei vor trece peste timiditate.
GROW 1.2
- Sesiune introductivă – Participanții îi cunosc pe studenți și țările din care vin și comunică pentru prima data.
- Valorile personale şi alegeri în viaţă – Participanţii descoperă care sunt valorile şi principiile lor, încep să se gândească la ele şi motivul pentru care le-au ales.
- Calea vocaţională – Elevii descoperă calea vocaţională şi talentele fiecăruia dintre ei, cu scopul de a face alegeri de viaţă mai bune.
- Realizarea unui CV – Primesc sfaturi despre crearea unui CV de calitate şi află informaţii despre competenţele căutate de angajatori şi cum pot fi dezvoltate acestea.
- Antreprenoriatul. O altă cale în viaţă – Participanţii devin conştienţi de punctele pro şi contra antreprenoriatului şi află exemple de cum să găsească modalităţi de a-şi creşte venitul şi independenţa financiară.
- Aptitudini de stabilire a obiectivelor – Participanţii descoperă de ce stabilirea unor obiective nu este doar utilă ci chiar critică şi sunt încurajaţi să îşi enunţe obiectivele personale pe toate planurile vieţii.
- Aptitudini de managementul timpului – Elevii devin conştienţi de timpul pe care îl au la dispoziţie. Descoperă instrumente pentru managementul timpului şi învaţă cum să le folosească planificându-şi activităţile zilnice.
- Identitate personală. Arată-le celorlalţi cine eşti cu adevărat – Înteleg importanţa comunicării identităţii personale într-un mod continuu şi clar şi învaţă cum să îşi alinieze imaginea personală, limbajul şi alte modalităţi de comunicare, pentru construirea unei imagini personale în conformitate cu realitatea.
- Orice este posibil – Elevii sunt învităţi să îşi construiscă încrederea în sine şi curajul prin exerciţii şi din prezentarea exemplelor unor oameni obişnuiţi care au trecut peste obstacole pentru a deveni şi a obţine ce îşi doreau.
- Sesiunea şi ceremonia de închidere – Participanții vor ieși în față pe rând și vor spune ce au învățat din cele 10 sesiuni la care au participat. Astfel, vorbind în fața celorlalți, lucrurile învățate se vor sedimenta și mai bine, iar ei vor trece peste timiditate.
Şcoala de Valori este o organizaţie non-guvernamentală modernă, ce are ca viziune dezvoltarea unei societăţi bazate pe valori, prin educaţie inovativă. Punem sub semnul întrebării graniţele educaţiei tradiţionale şi creăm oportunitatea persoanelor de a accesa informaţii de valoare, experienţe de formare a caracterului, de a interacţiona cu modele pozitive şi de a avea expunere internaţională, cu scopul de a creşte responsabilitatea personală şi controlul fiecăruia asupra alegerilor personale.
AIESEC este cea mai mare organizaţie de tineri la nivel internaţional, reunind 40.000 de membri din peste o sută de ţări şi teritorii. AIESEC reprezintă o platformă dedicată descoperirii şi explorării potenţialului de lideri al tinerilor în vederea transformării acestora în agenţi de schimbare ai lumii de mâine.