Orașul Cluj-Napoca

Împărtășește!

Implică-te! Cluj în imagini

Festivalul Culinar Internaţional de la MEMO 10

Data publicării
Categoria

Festivalul culinar care a avut loc la MEMO 10 cu ocazia Zilelor municipiului a fost unul dintre cele mai de succes evenimente în rândul clujenilor şi a celor care au fost prezenţi în oraşul nostru în perioada 27 Mai 2011 și 3 Iunie 2011.

Dacă la începutul acestui festival se estima că 30% din clienţii zilnici vor prefera meniuri din oferta internaţională, numărul celor care s-au lăsat tentaţi să guste din mâncărurile tradiţionale ale altor popoare a fost de circa 80% dintre clienţii care au mâncat la „Memo 10” în săptămâna trecută.

Interesul acestora pentru gusturi şi savori mai neobişnuite a determinat municipalitatea să reia acest festival culinar în ediţiile următoare ale Zilelor Clujului.

În cele 7 zile de festival de la Restaurantul MEMO 10, Primăria a încasat suma de 47.000 lei. În fiecare zi, în medie am avut 450 de clienţi. prin urmare costul mediu pe care aceştia l-au achitat pentru meniurile de la restaurantul primăriei au fost de circa 14,9 lei.

În Ziua Ungariei (27 Mai 2011) cel mai bine vândut produs a fost placinta Hortobagyi (placinta cu piept de pui). În ziua Indiei cel mai căutat preparat a fost Tikka Masala (pui in sos tomat, orez si sofran). În 30 mai, la Ziua Coreană recordul de vânzări a fost bătut de bibimbap (orez, legume si carne de vita), iar în 31 Mai 2011, la Ziua Japoniei, s-a vândut foarte bine meniul sushi (orez, peste, legume). În 1 Iunie 2011 a fost Ziua Italiei la Memo 10, iar clujenii au preferat să deguste Lasagna (paste, carne si sunca), în 2 Iunie 2011 la Ziua Olandei, recordul fiind al Chiftelelor cu ceapă. Ultima zi, Ziua Franţei a fost de departe ziua pentru boeuf bourguignon (Tocanita de vacuţă), deşi supa de ceapă a fost la mare căutare.

Reţetele au fost realizate de către personalul restaurantului MEMO 10 împreună cu resaturantele partenere cu specific interaţional din Cluj-Napoca: Club Italia, Indigo (India), Spritz Cafe (Ungaria), Casa Japonia – Yamatoya (Japonia) şi patiseria franţuzească La croissanterie francaise.

Primăria fost deschisă şi rămâne în continuare deschisă cu partenerii acestui festival cărora le-a promovat restaurantele clujene, cu specific internaţional. Tot festivalul culinar de la MEMO 10 a fost inedit atât pentru primărie şi partenerii ei, cât şi pentru clujeni, care nu au mai avut parte de aşa ceva până acum.

De asemenea, au fost prezenţi trei bucătari din Coreea şi câte unul din Olanda şi Franţa. Bucătarii coreeni au făcut show gastronomic în Piaţa Muzeului, după ce au pregătit într-o tavă imensă mâncarea tradiţională BIBIMBAP. Sute de clujeni au asistat la prepararea produsului şi au gustat din deliciosul BIBIMBAP. În ziua culinară coreeană s-a înregistrat cel mai mare flux de clienţi la restaurantul MEMO 10 , de circa 100 de clienţi/oră.

Lasă un comentariu

Foloseşte cu încredere: <a href="" title=""></a> <strong></strong> <em></em> <blockquote></blockquote>

Încercăm să avem o politică liberală vizavi de comentarii.
Te rugăm să menții o atmosferă pozitivă și constructivă în mesajele tale sau riști să ai accesul blocat.