Orașul Cluj-Napoca

Distrează-te!

Implică-te! Cluj în imagini

CONSENT – atitudinile faţă de protecţia datelor personale în economia digitală

Data publicării
Categoria

Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca, alături de alte 18 prestigioase universităţi şi centre de cercetare europene, marea lor majoritate făcând parte dinConsorţiul Lex Converge, este implicată în realizarea proiectului CONSENT, a cărui coordonator este University of Central Lancashire, prin domnul JosephCannataci, profesor de drept şi director al Centre for Law, Information and Converging Technologies al acestei însemnate universităţi.

Din partea României, alături de Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca, participă Asociaţia Pentru Tehnologie şi Internet, Bucureşti. Reprezentanţii partenerilorromâni din proiect sunt doamna Ioana VASIU, conferenţiar universitar în cadrul Facultăţii de Drept a Universităţii Babeş-Bolyai Cluj-Napoca, respectiv domnulBogdan MANOLEA, director executiv al Asociaţiei Pentru Tehnologie şi Internet din Bucureşti.

CONSENT are drept misiune studiul şi analiza schimbărilor survenite în comportamentul şi cultura consumatorului ca urmare a dezvoltării fărăprecedent a serviciilor on-line de tip UGC şi a modului în care practicile contractuale, comerciale, tehnice sau alţi factori afectează opţiunile şiatitudinile faţă de protecţia datelor personale în economia digitală.

Proiectul urmăreşte să examineze modificările aduse prin comportamentul consumatorilor şi practicile comerciale rolului consimţământului în procesarea datelorpersonale. În timp ce consimţământul consumatorului este o valoare fundamentală pe care se bazează economia de piaţă europeană, modul în care acestconsimţământ este obţinut devine un aspect discutabil în cazul serviciilor on-line cu conţinut generat de utilizatori (UGC) precum MySpace, YouTube şi Facebook.Succesele comerciale ale acestor servicii depind în mare măsură de accesul la datele personale ale utilizatorilor.

Astfel, există nevoia de a studia şi analiza atât schimbările ce vizează comportamentul şi cultura consumatorului ca urmare a dezvoltării unui conţinut generat de utilizator (UGC) în mediul online, cât şi modul în care practicile şi tehnicile contractuale şi comerciale alături de alţi factori influenţează atitudinea consumatorilor faţă de aspecte ce ţin de viaţa privată atunci când facem referire la economia digitală. Echipa multidisciplinară CONSENT va realiza o analiză status quo privind practicile comerciale, poziţia legală şi atitudinea consumatorilor, identificând criterii echitabile şi bune practici, urmând a crea pentru părţile interesate (factorii de decizie politici şi consilierii de la nivelul corporaţiilor) un set de instrumente care le va permite acestora să abordeze într-o manieră ce conferă sustenabilitate problemele identificate în această analiză. Echipa CONSENT va contribui la baza de cunoştinţe şi dezvoltarea cercetării europene din domenii ce vizează elaborarea şi punerea în aplicare a politicilor şi procedurilor corporative în domeniul confidenţialităţii şi protecţiei consumatorului.

Proiectul pune la dispoziție un chestionar.

Lasă un comentariu

Foloseşte cu încredere: <a href="" title=""></a> <strong></strong> <em></em> <blockquote></blockquote>

Încercăm să avem o politică liberală vizavi de comentarii.
Te rugăm să menții o atmosferă pozitivă și constructivă în mesajele tale sau riști să ai accesul blocat.