Troleibuz articulat obţinut prin conversia autobuzului Agora Long
- Data publicării
- Categoria
- Știri
- Comentarii
- 0
- Trackbacks
- 0
Primăria Cluj-Napoca continuă eforturile de înnoire a parcului auto pentru transportul în comun, în vederea creşterii confortului călătorilor şi a optimizării costurilor, dar şi pentru a avea mijloace de transport nepoluante.
Pe 21 Aprilie 2011 a fost prezentat primul troleibuz articulat obţinut prin conversia unui autobuz.
Beneficii
- consum de energie cu 40% mai mic decât sistemul vechi de acţionare a troleibuzelor cu motor de curent continuu şi pornire prin rezistenţe;
- fiabilitate mare (revizia motorului se face la 30 000 Km faţă de 10 000 Km la motoarele de curent continuu);
- costuri de întreţinere semnificativ mai scăzute faţă de cele vechi (nu necesită consumabile pentru întreţinere ca: perii, suporturi de perii);
- sistem de supraveghere video a interiorului troleibuzului – 7 camere. Imaginile pot fi urmărite în timp real, dar şi stocate în memoria calculatorului cu posibilitate de accesare ulterioară.;
- dotat cu sistem de urmărire în trafic a troleibuzului prin GPS;
- comandă şi diagnosticare prin calculator a sistemului de acţionare electrică şi afişare la bord a parametrilor de funcţionare;
- sistem de transmisie a datelor la un dispecerat prin unde radio (antena W LAN).
Troleibuzul are 149 de locuri, din care pe scaune 55 şi va circula pe ruta Mănăştur – IRA (linia 6).
Caracteristici tehnice
- lungime 18 m – lăţime 2,5 m – înălţime 3,6 m peste captatorii coborâţi;
- podea complet coborâtă ;
- rampa pentru acces fotolii rulante (cărucioare) şi loc pentru fotoliu rulant (pt. persoane cu dizabilitati motorii);
- durata de viaţă minim 10 ani;
- instalaţie de ventilaţie;
- sistem de numărare a călătorilor la uşi (la urcare şi coborâre);
- informarea vocală a călătorilor privind staţiile;
- dotare cu validatoare electronice;
- sistem de frânare ABS (antiblocare) ;
- trei uşi de acces duble pe partea dreaptă, cu sistem de protecţie a călătorilor la strivire, închidere automată, deschidere comandată din interior sau exterior de către călători. Nu se poate deplasa troleibuzul cu uşile deschise;
- post de conducere modern cu volan reglabil, scaun ergonomic reglabil după 3 direcţii, toate comenzile sunt în raza de vizibilitate maximă şi acţiune a şoferului;
- sistem de acţionare electrică eficient, cu invertor şi motor asincron, cu un consum redus de energie, cu recuperarea energiei la frânare;
- instalaţie de informare vizuală a călătorilor prin panouri luminoase interioare şi exterioare cu LED-uri;
- la bord are radio CD, tahograf, computer de bord cu afisaj digital pentru urmărirea parametrilor de funcţionare ai troleibuzului şi diagnoză;
- iluminat interior fluorescent (iluminare uniformă şi economică);
- contor de energie electrică consumată;
- greutate mai mică.