DaDa Trans iT
- Data publicării
- Comentarii
- 0
- Trackbacks
- 0
Aţi mai fost voi la vreun spectacol la care să primiţi o ceapă? Sau poate un ardei? Nici evantaiele nu-s de lepădat… Sau să fiţi întâmpinaţi în toate limbile ne şi cunoscute? Şi peste toate acestea să vi se deseneze mustăţi?
Da, da pe 9 noiembrie a avut loc in Studio Art Club o a doua reprezentaţie a spectacolului neconvenţional DaDa Trans iT în regia Aristiţei Albăcan, avându-i ca protagonişti pe Ionuţ Caras (care linge ştiuca) şi Cristian Grosu.
Un spectacol realizat pe ceas în care bariera public – actori – piesa e abolită, publicul fiind un participant activ, chiar un personaj. Un personaj care a cântat, decupat, lipit, citit şi intonat, un personaj care s-a jucat.
Dar totuşi ce e dada? La această întrebare mi-a raspuns Ionuţ Caras acum ceva timp “dada nu înseamnă nimic, în același timp dada a murit, trăiască dada. Se zice că coada unei vaci sfinte e dada. E vorba despre imaginar și imaginație. Într-un fel e foarte mult ludic, foarte multă joacă, despre atingerea unor probleme mai serioase dar într-o manieră lejeră, comică.”
Dada vine să desfiinţeze tot, să nege tot, să purifice, te îndeamnă la anarhie si la o reevaluare a ideilor. Expune probleme ale societăţii într-o manieră caricaturală, dar care totuşi trage nişte semnale de alarmă chiar dacă sunt facute prin joc şi joacă.
Au fost diferite momente: de la crearea unui poem dadaist de către public, la o confrutare de noi cu eul, sinele şi aproapele prin miraculoasele oglinzi, până la colaje de film şi animaţie realizate de Toma Albăcan.
O experienţă altfel care la final te pofteşte afară pe un covor roşu, ca apoi să te servească cu un pahar de ţuică. Apoteotic într-adevăr.
Un spectacol inovator, gratuit şi în limita locurilor disponibile care trebuie, dar trebuie văzut şi poate înţeles ca o revoluţie de idei care îndeamnă la creaţie.
Producţia este realizată de Asociaţia ARTIMO în colaborare cu Asociaţia CONEXIO şi Teatrul National Cluj-Napoca.