Orașul Cluj-Napoca

Dezvoltă!

Implică-te! Cluj în imagini

Protest la benzinării

Data publicării
Autor
Alexandru Ifrim

Sunt sigură că aţi auzit de protestul împotriva scumpirii benzinei în plină criză, dacă nu din ziare sau de la televizor, de pe site-urile de socializare. Oare acest protest chiar va avea urmările dorite?

De exemplu, firmele de transport sau firmele de taxiuri cu siguranţă nu îşi vor modifica activitatea şi nu vor risca să piardă bani în aceste trei zile! După firmele de transport, mă gândesc la oamenii ce au deja plănuite vacanţe sau concedii şi care nu şi le-ar anula din această cauză.

Acum să revenim la restul oamenilor ce deţin un autoturism. Făcând o aproximare, să zicem că 20% dintre aceştia nu ştiu de acest protest, 20% nu sunt interesaţi să ia parte la acest protest, 10% nu sunt afectaţi de această scumpire (din moment ce au avut suficienţi bani să îşi cumpere o maşină de lux), iar 50% într-un caz extrem de fericit sunt dispuşi să ia parte la această acţiune. Hai să considerăm că şoferii chiar nu ar alimenta aceste zile şi ar lua alte mijloace de transport. Bun, protestul a fost făcut. Şi apoi ce urmează? Companiile nu o să sufere pierderi aşa de mari în aceste trei zile încât să facă o schimbare majoră, deci concluzia ar fi că protestul a fost în van.

Până la urmă, companiile îşi permit să facă ce vor pentru că cererea de carburant este foarte ridicată, prin urmare nevoia oamenilor de a se deplasa constant cu maşina ar putea fi rădăcina acestei probleme. În alte ţări, această nevoie nu este atât de mare, oamenii gândidu-se şi la alţi factori negativi ce care îi influenţează cum ar fi poluarea, aglomeraţia sau accidentele.

Vara trecută, am fost în Amsterdam, un oraş în care mentalitatea oamenilor legată de maşini este complet diferită. Olandezii au înteles că nu ai nevoie de o maşină să te deplasezi dintr-un capăt de oraş în altul când poţi să faci asta la fel de uşor cu bicicleta. Singura diferenţă ar fi că mersul pe bicicletă are mult mai multe beneficii pe care locuitorii din Amsterdam le-au înţeles de mult timp şi pe care le respectă. Odată ce mentalitatea a fost schimbată, statul a investit în amenajarea de piste, parcări şi facilitarea mersului pe bicicletă în tot oraşul.

Spre încheiere, vreau să vă asigur că şi eu incurajez protestele si metodele revoluţionare de a schimba ceva in această ţară, însa sunt pe principiul că dacă fiecare dintre noi şi-ar schimba mentalitatea, lucrurile s-ar îmbunătăţi de la sine.

Opiniile exprimate în acest articol nu reprezintă neapărat poziția Orașul Cluj-Napoca.
Echipa noastră nu își asumă responsabilitatea, explicită sau implicită, asupra eventualelor prejudicii.

Lasă un comentariu

Foloseşte cu încredere: <a href="" title=""></a> <strong></strong> <em></em> <blockquote></blockquote>

Încercăm să avem o politică liberală vizavi de comentarii.
Te rugăm să menții o atmosferă pozitivă și constructivă în mesajele tale sau riști să ai accesul blocat.