Orașul Cluj-Napoca

Fii unic!

Implică-te! Cluj în imagini

Corina BUZATU: Să discutăm despre revistele de timp liber

Data publicării
Categoria

Psaico a pornit de curând o discuție legată de diferențele între print/online și despre motivele pentru care localurile ar trebui să plătească pentru serviciile de promovare de care beneficiază.

Având în vedere că de fiecare dată cei care își dau cu părerea sunt cei din online, m-am gândit că ar fi cazul să îi rugăm pe cei din offline să răspundă la câteva întrebări. Pentru că sunt mai apropiată de cei de la 24-FUN am rugat-o pe Corina BUZATU, omul de marketing al revistei clujene să îmi acorde un interviu.

Corina BUZATU: Să discutăm despre revistele de timp liber

Ce s-a întâmplat cu revistele printate? Mai au ele succes şi cum se raportează la site-urile similare din online?

Contrar opiniei multora, revistele continuă să fie căutate de cititori și cred că e destul de departe momentul în care nu vor exista. Mai ales cele de timp liber cum e în cazul de față. La fel ca în orice industrie, există unele care nu reușesc să se adapteze pieșei și altele care înțeleg nevoile consumatorilor. Primele sunt nevoite să se retragă și cele din urmă devin adevărate branduri.
Chiar dacă în ultimii ani promovarea online a prins avânt, acest lucru nu denotă faptul că print-ul îşi pierde din importanţă. Dimpotrivă, cele două tipuri de pomovare sunt chiar complementare. Unii proprietari de locaţii îşi împart deja bugetele de promovare între print şi online în încercarea de a le acoperi pe amândouă.

Care sunt principalele avantaje ale ediţiilor printate?

O revistă, fie că este gratuită sau o cumperi de la chioşc, are marele avantaj de a putea fi luată peste tot. Nu are cabluri, fire, nevoie de internet sau de priză. Este fizică, este acolo, la îndemână, o răsfoieşti şi o simţi în mâna ta, îi poţi atinge hârtia, poţi urmări unde ai rămas, poţi încercui. Poţi sări de la o pagină la alta, cum vrei, iar apoi o poţi recicla, colecţiona sau dărui. Cum vrei, este un obiect tangibil, nu o imagine virtuală. Asta mi se pare important în relaţia cu cititorul.

Cât de dispuse sunt localurile să plătească spațiile publicitare?

Cred că e vorba în primul rând de percepția față de serviciul plătit. Pentru print, cred că e destul de clară plata unor asemenea servicii însă pentru online va mai trece o perioadă până când organizatorii de evenimente vor aprecia costurile impuse de o activitate online profesionistă. Fiecare colaborare se stabilieşte în funcţie de buget și de campania pe care clientul dorește să o pună în aplicare. Analizăm nevoile lui și încercăm să oferim pachete publicitare cât mai complete, pentru ca rezultatul final să fie pe măsura aşteptărilor. În discuţia cu ei punem accent pe durata colaborării încercând să-i facem să înţeleagă că o campanie trebuie să dureze mai mult decât 2-4 săptămâni pentru a avea efectele aşteptate.

Cât de dese sunt solicitările de spaţii gratuite şi cum le gestionaţi?

Din dorinţa de a oferi colaboratorilor noştri servicii de calitate şi un plus de valoare ne este destul de greu să acceptăm genul acesta de solicitări. Ele vin în general din partea cluburilor sau organizatorilor de evenimente. Excepțiile le facem în cazul ONG-urilor sau parteneriatelor cu instituțiile culturale care furnizează informații de interes general (muzee, teatru). Mai oferim anumite bonusuri clienţilor fideli sau pentru evenimentele la care suntem parteneri exclusivi (din rândul revistelor de timp liber).

Ce înseamnă un parteneriat media cu o revistă şi în ce se concretizează el?

Un parteneriat media implică servicii de promovare reciprocă: noi oferim un anumit spaţiu în revistă pentru evenimente, pe site sau în newsletter, iar partenerii noştri ne oferă exclusivitate între revistele de timp liber, promovare la locaţia evenimentului, însă plătesc pentru spatiul acordat în revistă pentru promovarea locaţiei. Cu alte cuvinte: reclama locației se plătește însă oferim gratuit promovarea evenimentului.

Care este targetul pentru asemenea reviste? Ce gen de persoane o citesc?

Revista 24-FUN este citită de către persoane tinere, active, cărora le place să se distreze şi să descopere locuri şi evenimente noi. Vârsta e undeva între 18 şi 35 de ani, însă este doar orientativă. Vom putea da nişte cifre cât se poate de reale şi exacte în urma sonadajului care va apărea din 24 Ianuarie 2011 pe ivox.ro, la care vă invităm şi pe voi să participaţi şi să ne spuneţi părerile voastre despre timpul liber!

Ce probleme întâmpină o revistă de petrecere de timp liber?

Asta e o întrebare-capcană! :) Fiind vorba despre o revistă cu distribuţie gratuită, se ivesc tot felul de discuții legate de prezenţa în standuri a revistei: în ce locații o găsesc, cine o citește, comparații cu reviste de acelaș gen. Însă suntem deschiși la feedback, răspundem la email-uri și la problemele semnalate.

Ce soluţii vedeţi pentru asemenea context?

Trebuie să fii tot timpul pe teren, să urmăreşti atât cât poţi, ca revista să fie peste tot, pe la evenimente şi prin locaţii. Este solicitant, dar noi iubim ceea ce facem, aşa că vine de la sine. În plus, deschiderea față de public și față de clienți nu poate decât să faciliteze schimbul de experiență pentru un produs final mai bun.

Cum se poziţionează 24-FUN?

Ne place să spunem despre noi că avem un conținut de calitate: editoriale apreciate la nivel local și național, parteneriate media mai mult pe partea culturală, o revistă aerisită și o activitate intensă online. Pentru noi e importantă calitatea, nu numărul de pagini ale revistei. La nivelul Clujului, e poate greu să vezi diferențele, însă vă propun un test: luați un exemplar din fiecare, răsfoiți cu un ochi mai critic și hotărâți singuri care este preferata voastră. Noi spunem că, de departe, suntem cei mai buni! Însă suntem subiectivi, aşa că aşteptăm şi părerile voastre legat de acest subiect!


Interviu de Alexandra CRĂCIUN.

Lasă un comentariu

Foloseşte cu încredere: <a href="" title=""></a> <strong></strong> <em></em> <blockquote></blockquote>

Încercăm să avem o politică liberală vizavi de comentarii.
Te rugăm să menții o atmosferă pozitivă și constructivă în mesajele tale sau riști să ai accesul blocat.