Orașul Cluj-Napoca

Muncește!

Implică-te! Cluj în imagini

FAQ

Ce trebuie să conțină un comunicat de presă

Toată lumea are nevoie de informaţie rapidă şi corectă. Deseori suntem acuzați că ceea ce transmitem publicului nu este suficient de clar sau de complet în informaţie. Ca de obicei, mesagerul este învinovățit, deși sursa este cea care generează informația.

Se tot vorbeşte de comunicate de presă, de anunţuri ce vin din ce în ce mai des de la organizatorii de evenimente, se cere corectitudine şi rapiditate. Dar câţi dintre aceşti organizatori sunt conştienţi că informaţia pe care ei o transmit este greşită? Sau incompletă? Sau formulată incorect?

Problema de comunicare este una esenţială. Fără un dialog viabil, fie el şi online, nu se poate face nimic. Organizatorul nu reuşeşte să promoveze cum trebuie evenimentul, iar instituţia media dezamăgeşte publicând informaţii scrise, deseori, anapoda.

Şi totuşi lucrurile nu sunt atât de complicate. Din punctul nostru de vedere, un comunicat de presă trebuie doar să urmeze câteva reguli clare. Reguli practice, chiar logice, nu neapărat învățate prin facultăţi.

  1. Fii concis! Nu sunt necesare pagini întregi de istoric atunci când promovezi un eveniment. Este de preferat să precizezi doar lucrurile importante despre acel eveniment. Cum se numește, unde și când se desfășoară, în ce constă şi câteva date despre organizator sunt suficiente pentru o promovare bună.
  2. Respectă normele gramaticale ale limbii române! Un text agramat nu va fi luat în considerare de nimeni care se respectă. Nu suntem datori să corectăm greşelile unor oameni care, teoretic, ar trebui să fie experţi în acest domeniu.
  3. Foloseşte diacriticele! Suntem români, iar limba română este una fonetică. Fiecare sunet are reprezentarea sa grafică. Citeşte aici sau află cum poți depăși problemele tehnice aici şi aici. Nu te pune în situații de genul celor în care „vino să te distrezi cu gașca” se citește „vino să te distrezi cu gâsca”…
  4. Foloseşte corect semnele de punctuație! Nu lăsa spaţiu înainte de toate semnele de punctuaţie şi ai grijă ca acestea să fie bine plasate, astfel încât textul să fie uşor de înţeles de către oricine îl citește.
  5. Foloseşte expresii uzuale şi fereşte-te de construcții greoaie şi fraze interminabile! Cu cât mesajul este mai concis, cu atât este mai uşor de înţeles. De asemenea, în funcţie de eveniment, păstrează un ton corespunzător atunci când redactezi comunicatul.
  6. Trimite în timp util! Dacă ne înştiințezi despre evenimente cu o zi sau două înainte, cel mai probabil nu vom avea suficient timp să-l promovăm. Orice om din relații publice care își respectă meseria trimite cel puțin cu cu 5–7 zile înainte.
  7. Mai uşor cu superlativele! Suntem sătui de super-petreceri, totul despre, cel mai mic preţ, cea mai bună calitate şi aşa mai departe. Oricum vor fi triate înainte de publicare, dar, să fim serioși, căciula cui o furăm, de fapt?
  8. Răspundeţi-ne rapid! Dacă vă trimitem un mesaj pentru a cere câteva detalii în plus, ar fi indicat, în calitate de organizator, să răspundeţi cât mai repede, pentru că s-ar putea să fie prea târziu. Și, bineînțeles, în defavoarea dumneavoastră. Eventual lăsaţi-ne şi un număr de telefon pentru astfel de urgențe.

Atunci când vrei ca evenimentul tău să aibă parte de cea mai bună promovare şi mai ales vrei ca publicul să fie corect informat, acordă mare atenţie comunicatului pe care îl trimiți. Toată lumea vrea același lucru, iar diferența se vede imediat.


Vrei să-ți publicăm un eveniment?

Deși nu ne poziționăm ca un site de evenimente, o mare parte din informația prezentă pe site-urile noastre sunt evenimente. Întrucât ele fac parte din cotidian și, într-un fel sau altul, din viața noastră, încercăm să le acordăm o importanță suficientă pe paginile noastre. De aceea, dacă vrei să-ți publicăm un eveniment, ar fi spre ajutorul tuturor să urmezi câteva reguli decente:

  • Este foarte important ca evenimentul să fie trimis către noi cu cel puțin tre-patru zile înainte zilei în care acesta începe. Spre exemplu, dacă tu ai duminică un eveniment și ne trimiți datele vineri dimineață, sunt șanse slabe să apucăm să-l publicăm. Nu ține doar de timpul noastru, dar un eveniment este mult mai ușor de promovat (cu precădere în mediul online) dacă este afișat din timp. În plus, ne este mai ușor să ne organizăm programul în așa fel încât să ajungem să fotografiem evenimentul tău, dacă prezintă suficient interes.
  • Asigură-te că ne oferi toate informațiile necesare publicării unui eveniment. Numele evenimentului, data, ora, locul, tariful de acces precum și detaliile esențiale: protagoniști, invitați, temă, subiect, sau orice altă informație de folos celor ce ar putea participa sunt lucruri pe care le cerem.
  • Dacă dorești să adaugi și alte informații, suntem deschiși. Nu există o limită maximă pentru cantitatea de informație. Evenimentele primesc pagina lor unică și astfel poți oferi mult mai multă informație decât pe un afiș, într-un ziar, spot radio sau TV. Totuși, încearcă să fii concis și evită metaforele sau formulările inutile. E un comunicat, nu o narațiune.
  • Aproape orice eveniment are un afiș sau un reper vizual. Atunci când ne trimiți informațiile, adaugă și acest vizual în format format JPG, PNG sau PDF cu latura mare de cel puțin o mie de pixeli (px).
  • Publicăm evenimentele unde suntem parteneri media (sigla noastră apare pe afișul tău). De asemenea, dacă imaginea este neclară, deformată, nu respectă regulile de utilizare corectă, sau afișul prezintă imagini cu caracter obscen, putem decide să nu îl publicăm.

Vom publica separat evenimentele din oraș de cele din județ.

De asemenea, dacă organizezi un eveniment în alte orașe ale țării, verifică rețeaua noastră de site-uri pentru ajutor.


De ce nu apar pe site toate imaginile realizate de fotograf?

Multă lume este deranjată de faptul că pe site, după desfășurarea evenimentelor, nu apar toate fotografiile.

Aparent, este un lucru obișnuit atât timp cât lumea reacționează înainte să cunoască detaliile acestui serviciu oferit de site-ul nostru. Astfel că vom enumera acum câteva elemente ce te pot ajuta să descoperi singur unde ar putea fi, de fapt, problema.

  • Odată fotografiat evenimentul, imaginile trebuiesc descărcate, alese, prelucrate și corectate individual, redimensionate și apoi publicate pe site.
  • Cazurile excepționale (acolo unde alți fotografi de eveniment sunt dispuși să ne ofere fotografiile lor) sunt foarte rare și de obicei nu ajută la eficientizarea acestui proces, deoarece fiecare dintre ei are modul său personal de lucru în timpul evenimentului și după desfășurarea acestuia.
  • Pentru că sloganul site-ului nostru pune pe primul loc imaginile, suntem deciși să publicăm numai fotografiile care corespund standardelor noastre de calitate. Astfel că dacă ai ieșit cu ochii închiși, slab iluminat sau cu alte defecte fotografice, cel mai probabil acea fotografie nu va fi publicată, de aceea nu o vei găsi pe site.
  • Dacă este important să ai o fotografie cu tine pe scenă sau în public la un anume eveniment, îți recomandăm să îți rogi prietenii, colegii sau rudele cu telefoane performante sau cu aparate foto să te ajute. Sau chiar – de ce nu? – să angajezi un fotograf profesionist special pentru această sarcină.

Când apar imaginile realizate de fotograf?

Cât mai repede. De obicei ele apar în cel mult 48 de ore de la încheierea evenimentului.

Odată fotografiat evenimentul, imaginile trebuiesc descărcate, alese, prelucrate și corectate individual, redimensionate și apoi publicate pe site.

Având în vedere că majoritatea evenimentelor se desfășoară la finalul săptămânii, iar de multe ori acestea se adună și este necesară selecția, prelucrarea și publicarea fotografiilor unor evenimente ce au avut loc în aceeași zi, acest proces se poate întinde și pe parcursul mai multor zile.

Suntem bucuroși de entuziasmul și nerăbdarea cu care vizitați paginile evenimentelor din site-ul nostru, dar suntem cât se poate de conștienți de faptul că fotografiile trebuiesc publicate și facem tot posibilul ca acest lucru să se întâmple cât mai repede.

Dacă nu-ți place să intri pe site ca să verifici dacă au fost publicate fotografiile, urmărește conturile noastre de pe Facebook și Twitter.

Share

Ultima actualizare:

Comentariile sunt închise.