Orașul Cluj-Napoca

Fii tu primul!

Implică-te! Cluj în imagini

Ora de marketing cu Bogdan COLCERIU

Data publicării
Categoria

Mereu între Brașov și Cluj, cu proiecte și cu o viață extrem de energică, Bogdan COLCERIU e unul dintre oamenii care participă activ la schimbare. Fie prin modul lui de a fi, prin ideile și perspectivele lui inedite, fie prin rezultatele măsurabile pe care le are în proiectele de business.

Am avut ocazia să îl cunosc și să învăț alături de el, zi de zi la Okian. Am văzut mult profesionalism, o sursă incredibilă de idei și un exemplu elocvent pentru cuvântul etică.

Nu îl văd genul de om care să țină discursuri de vânzări și nici să scrie pe blog despre motivele pentru care l-ai alege în serviciile de consultanță. Pentru el, cartea de vizită este reprezentată de proiectele în care a adus valoare (Tetatet, Trilulilu, Okian, Mobime ș.a.), de oamenii care îl cunosc și care îl recomandă.

Bogdan COLCERIU

Pe contul tău de Linkedin scrie: I build brands and help others build their own brands – care e mai exact munca pe care o depunde un consultant de branding?

Chiar dacă acum activez pe partea de marketing, brandingul e prima mea dragoste. E prima dragoste pentru că… așa am început: cu cei trei ani în care am construit alături de Branzas. În primul rând aș spune că ar trebui să NU vândă iluzii despre ce e un brand și cum se construiește unul.

În al doilea rând, cred că uneori se dă o atenție prea mare sau mică brandingului. Sunt firme pentru care e extrem de relevant și altele pentru care e mai puțin. Oricum, dacă iei brandul ca suma tuturor experiențelor legate de compania/produsul/serviciul/persoana respectivă… el ESTE relevant, punct.

Consultantul spune care este relevanța acestui brand, ce înseamnă el. Crează o strategie și educă. Din păcate în România suntem încă la un punct în care publicul trebuie educat. Dacă am putea să facem asta și cu un ROI, ar fi minunat. Altfel, e o poveste pe care o aude în jur și pe care compania o face doar pentru că are senzația că poate ajuta într-un fel sau altul.

Cum ai ajuns la consultanța de marketing?

De la consultanța de branding, pentru un an de zile, m-am mutat într-o companie în care eram director de imagine și astfel am fost mai aproape de marketingul/managementul firmei. M-au atras foarte tare mecanismele și indicatorii de marketing, eficiența și posibilitatea de a obține rezulatate pe termen mai scurt. O viziune mai puțin intagibilă și mai aproape de realitate.

Punem sămânța asta aici și ne întoarcem peste câțiva ani, așa am fi gândit în termeni de branding însă dacă privim din perspectiva marketingului: Punem aici sămânța azi și mâine o culegem de dincolo.

La branding merge foarte mult pe încredere, clientul crede în tine ca și consultant de branding și așteaptă să vadă rezultate într-un timp mult mai îndelungat. Marketingul e un pic diferit: putem propune soluții cu un rezultat imediat. Faci un plan, o strategie și astfel poți influența cifra de afaceri a clientului într-un timp foarte scurt.

Care ar fi avantajele pentru poziția de consultant?

Cel mai important avantaj ar fi viziunea pe care o ai atunci când vezi cum funcționează mai multe industrii. Bagajele de informații se completează în timp, am văzut care mecanisme funcționează și care nu. De aici rezultă o satisfacție imediată pentru că le pot propune clienților: Uite, putem face asta pentru că știu sigur că merge, putem alege varianta aceasta în care știu că rezultatele apar în felul următor și mai există setul acesta de măsuri care trebuie analizate.

Cea mai mare provocare pe care ai avut-o ca și consultant ?

O provocare despre care îți pot vorbi: Okian. Site-ul exista de doi ani în momentul în care am ajuns eu la ei. Cu multe cărți în baza de date însă fără a putea vorbi despre o afacere în sine. Provocarea a fost să transformăm proiectul de la un site la un business. În mai puțin de un an și jumătate de atunci, astăzi Okian se poziționează în topul librăriilor online.

Dacă ar fi să faci consultanță pentru orașul Cluj ?

E un subiect greu, pentru că tentativele de branding au fost foarte multe multe dintre care aproape 80% necunoscute. Aș căuta un branding aplicat, nu unul clasic. Am o problemă cu brandingul de locații care încearcă să meargă după un pattern pentru că dacă începi să studiezi toate brandurile de orașe/țări o să vezi că toate seamănă între ele. Primul sfat pe care l-aș da : un branding curajos, focusat pe o idee, o poziționare de care să se profite la maxim într-un mod diferit.

Făcută de o companie românească sau din afară?

Nu contează cine o face, important e cum se face. Am un prieten care e face consultanță pe branding (Bogdan Taut) și el avea o idee foarte bună: spunea că ar poziționa România ca oaia roz a Europei. Pentru Cluj aș merge în această zonă, ceva de impact.

Am fost unul dintre puțini care au menționat că frunza este o chestie bună din simplul fapt că a determinat un scandal. Eu sunt pentru asta. Proiectele corecte și reușite sunt 80% dintre ele, de aceea … sunt corecte. Sunt ușor de făcut și costă foarte mult. Cele 20% incorecte (politically vorbind) sunt de fapt cele care generează ceva, care fac să se miște lucrurile.

Ce înseamnă pentru tine Cluj?

Pe lângă locul în care m-am născut, e orașul de care nu pot să mă desprind. Deși e clar că o parte din proiectele mele sunt departe de acest oraș, motivul pentru care stau și foarte mult pe drumuri. Sunt atașat datorită prietenilor, oamenilor, clienților, familiarității. Destul de conservator, sigur nu sunt genul omul care s-ar muta din țară sau ar vrea să lucreze în altundeva.

Care e locul tău preferat în Cluj?

De obicei când vin în Cluj ajung seara și cobor Feleacul, la un moment dat se deschide o panoramă imensă cu orașul luminat. Deci locul meu preferat… e în mașină, cu acea priveliște uimitoare. Atunci știu că am ajuns în Cluj. Că sunt acasă.

Ce i-ai spune cuiva care vrea să se mute în Cluj?

I-aș zice să vină acasă pentru că sunt mulți care au plecat la București sau în alte zone să lucreze. Probabil că le-aș spune că Orașul a reînviat și nu mai e ce era când l-ai lăsat. Așa că… hai acasă!

Ce îți place să faci în timpul liber?

Mai nou… curling. Am fost cooptat de inițiatorul ideii de a face o federație de curling din România. În sfârșitul acesta de săptămână voi fi la Budapesta și voi reprezenta România.

Ce ți-ar plăcea să faci și nu ai timp?
Sunt multe pe care nu am timp și nici măcar nu mi-ar plăcea. :) Dintre cele care mi-ar plăcea, aș vrea să stau mai mult la căsuța de la țară de lângă Brașov, să călătoresc, să citesc mult mai mult, să fac sport mult mai mult. Clar o problemă de timp.

Pe lângă acestea, mi-ar plăcea să am timp mai mult pentru debate. Am o istorie destul de lungă în domeniu, fac parte din prima generație de debate și am început undeva prin clasa a VII-a. Am avut participări la internaționale, am fost membru ARDOR și anul acesta am luat decizia să dau înapoi. Așa am ajuns la liceul Șaguna din Brașov unde mă ocup de un grup de tineri simpatici și isteți pe care dorim să transformăm în mari debateri.


Interviu realizat de Alexandra CRĂCIUN.

Share

Comentarii (1)

  1. ryani

    intr-adevar frumos , s-a deschis in Cotroceni , o noua ceainarie , pe langa facultatea de medicina veterinara , pe str dr Staicovici 37 , demisol , se numeste “Casuta din povesti” si atmosfera chiar este de basm , deschis marti-duminica 14-23, focul este facut in sobe de taeracota , pereti sunt pictati cu zane si feti-frumosi, majoritatea mobilierului este confectionat chiar de catre baieti , ceramica este adusa de la Horezu, au si roata olarului si te invata cum sa faci o canuta , denumirile ceaiurilor sunt superbe( Tacerea ondinei , Craiasa zapezii ..) si fiecare ceai sau suc de fructe isi are povestea , nu exista microunde, fierbatoare , chimicale , …, am fost de cateva ori si de fiecare data am ramas placut impresionat , ah si sa va zic un secret , comandati o ciocolata calda ( facuta in casa ) care este absolut delicioasa, tel: 0733 811 620

    Răspunde

Lasă un comentariu

Foloseşte cu încredere: <a href="" title=""></a> <strong></strong> <em></em> <blockquote></blockquote>

Încercăm să avem o politică liberală vizavi de comentarii.
Te rugăm să menții o atmosferă pozitivă și constructivă în mesajele tale sau riști să ai accesul blocat.